Dinosaurus verplettert Chocosaurus
Met een merk krijgt een bedrijf een monopolie op het gebruik daarvan. Als een ander bedrijf een vergelijkbare naam aanvraagt om identieke producten te lanceren, zijn er diverse procedures om
Met een merk krijgt een bedrijf een monopolie op het gebruik daarvan. Als een ander bedrijf een vergelijkbare naam aanvraagt om identieke producten te lanceren, zijn er diverse procedures om
Een online uiting is in principe wereldwijd te zien. Als een bedrijf een merk van de concurrent gebruikt om zijn eigen producten te promoten dan is dat vaak merkinbreuk. Om
Een opmerkelijke merkenzaak bij de Benelux-autoriteiten: kan Chat GPT een merkhouder vertegenwoordigen? Een kritisch kijkje op het verweer tegen Penguin Books en de juridische implicaties van AI in merkenprocedures.
De invloed van influencers is niet te onderschatten. Uit onderzoek blijkt dat een derde van de jongeren producten koopt omdat die zijn aangeraden door een influencer. In video’s moet daarom
Twee sushi-restaurants met een vergelijkbare naam: Umami Hengelo vs. Umami Taste Raalte.
Ieder jaar verschijnen ze weer, de vele rankings van merkenbureaus. Door de vele rankings is vaak door de bomen het bos niet meer te zien. Toch zijn er een paar
De merkhouder heeft het exclusieve recht om zijn product voor het eerst te verkopen in de Europese Unie. Zodra die verkoop heeft plaatsgevonden, kan het bedrijf zich niet meer verzetten
Geheel onverwachts zit de familie Hazes weer in een conflict. Dit keer gaat het (weer) tussen Rachel Hazes en haar zoon André Hazes jr. En nee, Rachel wil deze keer
Regelmatig duiken ze op, parodieën op een bekend merk. Als de zaak escaleert, dan is het verweer vaak een beroep op vrijheid van meningsuiting/dat dit een toelaatbare parodie moet zijn.
Een merk is meer dan alleen een woord of een logo. Andere tekens (zoals kleuren, vormen, geluiden en filmpjes) kunnen ook prima functioneren als merk. Maar niet altijd kan met
Bel ons: 071-5763116 of stuur een e-mail: info@abcor-ip.com
Merkennieuws artikelen over Merken, Counterfeit – namaak producten, Pharma, Internet – online branding, Handelsnamen, Social Media, Parodie, Domeinnamen, Portretrecht, Reclamerecht, Auteursrecht, Merkregistratie, Overige – Algemeen, Modellenrecht, Octrooibescherming door Abcor Merkenbureau.
Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.
Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor
Frambozenweg 109-111
Postbus 2134
2301 CC LEIDEN
Tel: 071-5763116
Fax: 071-5768947
E-mail: info@abcor-ip.com
Bezoekadres Zuid Nederland
Spoorlaan 460
5038 CH TILBURG
Bezoekadres België
Rubensstraat 104/59
TURNHOUT 2300
Abcor is lid van de volgende branche- en kwaliteitsorganisaties: Benelux Vereniging van Merken- en Modellenrecht, International Trademark Association, Vereniging voor Reclamerecht.