Social media en de Olympische Spelen
Het IOC heeft veel van haar Olympische symbolen geregistreerd als merk of model. Daarnaast is er vaak nog lokale wetgeving om iedere vorm van aanhaken tegen te gaan. Alleen de
Het IOC heeft veel van haar Olympische symbolen geregistreerd als merk of model. Daarnaast is er vaak nog lokale wetgeving om iedere vorm van aanhaken tegen te gaan. Alleen de
De laatste jaren lijken grote social media platforms als Facebook steeds meer te worden gebonden aan regels. Maar in hoeverre zijn dit soort grote internationaal machtige instanties nog te beteugelen?
Het aantal Facebook gebruikers stond begin 2019 op 2,3 miljard. Daarmee is het medium een ideaal platform geworden voor adverteerders. Facebook verdient daar dan ook riant aan; afgelopen jaar bedroegen
Een vlog (afkorting voor video weblog) is een videodagboek op internet. Vlogs hebben de afgelopen jaren een ontzettende grote vlucht genomen en zijn daarom aantrekkelijk voor bedrijven om hun producten
Bij de reclamecodecommissie komt een klacht binnen over een gedeeld bericht (een gedeelde post) op het Facebook account van een grand café. De uiting is een foto van Patsy en
Social media wordt steeds belangrijker in communicatie. Sommige bedrijven anticiperen hierop. Zo heeft Coca Cola (met 2 miljoen volgers op Twitter) recent twee merkaanvragen ingediend voor haar slogans in combinatie
Pinterest is de nieuwste sensatie op het gebied van social networks. De site is gelanceerd in maart 2010 en sinds de lancering van de app is
Zoals we weten, is het aanvragen van een Twitteraccount met andermans naam in Nederland niet strafbaar. Omdat Twitter (maar ook andere
Afgelopen week is Nederland weer een lekkere rel rijker. Dit keer speelt het allemaal om de vraag of Hyves wel of niet probeert mee liften op de bekendheid
Bel ons: 071-5763116 of stuur een e-mail: in**@ab******.com
Artikelen op het gebied van social media, merkgebruik in social media, merkmisbruik, vrijheid van meningsuiting, merkkaping, facebook, twitter, pinterest
social media, merkgebruik in social media, merkmisbruik, vrijheid van meningsuiting, merkkaping, facebook, twitter, pinterest, linkedin
Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.
Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor
Frambozenweg 109-111
Postbus 2134
2301 CC LEIDEN
Tel: 071-5763116
Fax: 071-5768947
E-mail:
in**@ab******.com
Bezoekadres Zuid Nederland
Spoorlaan 460
5038 CH TILBURG
Bezoekadres België
Rubensstraat 104/59
TURNHOUT 2300
Abcor is lid van de volgende branche- en kwaliteitsorganisaties: Benelux Vereniging van Merken- en Modellenrecht, International Trademark Association, Vereniging voor Reclamerecht.