HERMES vs HAIRMES

HERMES vs HAIRMES

Dog Diggin Design maakt allemaal hondenproducten, zoals hondenbedjes, hondenkussens en hondenspeelgoed. Als het bedrijf merkbescherming aanvraagt voor het woordmerk HAIRMES, maakt Hermes daartegen bezwaar. 

 

Hermes stelt dat de wederpartij probeert mee te liften op de reputatie en de goodwill van het wereldberoemde modebedrijf. De overeenstemming tussen de merken HERMES en HAIRMES wordt versterkt doordat Dog Diggin in haar verpakkingen, kleuren en designs de look and feel overneemt van Hermes.

De autoriteiten volgen dit betoog. HERMES is wereldwijd een bekend modemerk. Echter, de merken zijn auditief en conceptueel niet overeenstemmend. Visueel is er wel enige mate van overeenstemming tussen de merken doordat beide merken beginnen met de letter H en de laatste vier letters gelijk zijn (RMES).

Daarnaast gebruikt het bedrijf vrijwel dezelfde kleuren, designs en verpakkingen om de hondenspeeltjes/bedjes te promoten. Voor de merkautoriteiten is het duidelijk, het bedrijf wil duidelijk aanhaken bij de reputatie van Hermes. Het merk wordt daarom geheel doorgehaald. (Bron beeld; Abcor)

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje