Land Rover stopt de Land Glider

Land Rover stopt de Land Glider - overeenstemmende merken

 

Nissan lanceert in oktober 2009 tijdens de Tokyo Motor Show haar Land Glider. Een smalle tweepersoonsauto (je zit achter elkaar) die net als een motor een beetje schuin hangt in de bocht. Een nieuw concept stadsauto. De naam doet natuurlijk wel een beetje denken aan de bekende en onverwoestbare auto van Land Rover. Als Nissan merkbescherming aanvraagt, start Land Rover procedures om dit te voorkomen.

 

Beide merken beginnen met het element LAND, wat volgens Nissan verwijst naar landvoertuigen en dus niet onderscheidend is. Daarnaast zouden er veel meer automerken zijn met LAND, alleen overlegt Nissan hiervan geen bewijs. De eerste uitspraak is in het voordeel van Land Rover. De merken Land Rover en Land Glider zijn aangevraagd voor identieke goederen en lijken teveel op elkaar. Vanwege de bekendheid van Land Rover kan het publiek denken dat de Land Glider iets te maken heeft met de Land Rover. Gevolg: het merk wordt geweigerd. De Europese merkautoriteiten moeten nog uitsluitsel geven over het Europese merk. In het algemeen zijn die iets liberaler. Er is dus nog hoop voor Nissan.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje