nieuwscategorie: ,

EasyGroup slaat de plank mis

EasyGroup slaat de plank mis

EasyGroup (actief sinds 1995) gebruikt een breed scala aan Easy namen, bijvoorbeeld EasyJet, EasyHotel en EasyCar. EASYJET is in 2015 aangevraagd als Europees merk. Als andere bedrijven EASY namen registreren, komt het bedrijf vrijwel altijd direct in actie.
Sinds 2007 biedt Easy Fly Express (uit Bangladesh) vrachtvervoer aan per vliegtuig in Azië. De domeinnaam is in januari 2014 geregistreerd. Het logo van het vrachtbedrijf lijkt verdacht veel op dat van EasyJet (zelfde kleur, opmaak en lettertype). Reden voor EasyGroup om een URDP procedure te starten en overdracht te eisen van de domeinnaam.

De arbiter wijst de zaak af. In de UDRP procedure kan EasyGroup niet genoeg hardmaken dat de domeinnaam te kwader trouw is geregistreerd en wordt gebruikt. In Azië is EasyJet niet echt bekend. Het vrachtbedrijf is sinds 2007 actief onder de naam Easy Fly Express. Het merk EasyJet is daarnaast van latere datum. Het bedrijf is actief in andere delen van de wereld en consumenten worden niet misleid. Het conflict is meer een merkenkwestie. EasyGroup heeft eigenlijk gewoon een procedure aangespannen bij de verkeerde instantie. De eis wordt afgewezen.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje