Misleidende reclame Nissan auto

Misleidende reclame Nissan auto

Nissan start een reclame op YouTube voor de Nissan Qashqai met e-Power. Je ziet beelden van een rijdende auto met de tekst: “Wie zegt dat u een stekker nodig hebt om elektrisch te kunnen rijden? Nieuwe Nissan Qashqai met e-Power. Een unieke elektrische ervaring, zonder stekker.”

 

 

Klager vindt dat de indruk wordt gewekt dat de auto compleet elektrisch is. Echter, dat is niet zo. De auto wordt aangedreven door een elektromotor. Die heeft stroom nodig en die stroom wordt opgewekt tijdens het rijden door een brandstofauto.

Nissan stelt dat er bij de consument geen verwarring kan zijn, omdat duidelijk in de showroom wordt uitgelegd hoe de auto werkt.

De Reclame Code Commissie is het eens met de klager. De consument zal denken dat het een volledig elektrisch aangedreven auto is. In de reclame wordt niet alle essentiële informatie duidelijk weergegeven. Als de consument op basis hiervan naar de showroom gaat om een auto te kopen, dan is die misleid. Pas aanvullende informatie geven in de showroom heft dit niet op.

Conclusie: geef in reclame op social media de consument duidelijk alle relevante informatie, zodat hij op basis daarvan overwogen een koopbesluit kan nemen.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje