Geen Trump bier, wel Trump condooms
In een aantal landen wereldwijd (onder andere de USA) zijn er speciale bepalingen om een persoonsnaam vast te leggen. Om te voorkomen dat iemand kan aanhaken bij de bekendheid van
In een aantal landen wereldwijd (onder andere de USA) zijn er speciale bepalingen om een persoonsnaam vast te leggen. Om te voorkomen dat iemand kan aanhaken bij de bekendheid van
Na de overname van Bureau Blanchard heeft Merkenbureau Abcor afgelopen zomer het klantenpakket van Anchor IP overgenomen. De overname lag in de verwachting omdat Abcor heeft aangegeven niet alleen te
M&S introduceert met kerst 2020 een nieuwe lijn gin flessen. Als de fles wordt geschud, vallen (eetbare) gouden vlokken als sneeuw naar benden. Onderin de fles zit een LED voor
Merkrechten geven het monopolie op het gebruik van een naam voor bepaalde waren en diensten. Nadeel is wel dat er dus maar een speler die naam kan gebruiken. Daar kunnen
Vanuit marketingoogpunt is het aantrekkelijk om bij een nieuw merk een woord te gebruiken wat direct de lading dekt. Met zo’n beschrijvend merk weet de consument direct waar het product
Bedenk dat iedere vorm van reclame binnen de stadions/ venues verboden is. Dat geldt ook voor sportkleding, nergens mogen namen op staan. Alleen de officiële sponsors mogen gebruik maken van
Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft via merken- en modellenrechten een monopolie op het gebruik van Olympische symbolen, zoals de naam, de vijf ringen en de mascottes. De rechten staan
Het zal niemand ontgaan zijn, de Olympische spelen in Parijs staan voor de deur. Het IOC heeft natuurlijk weer veel merken en modellen vastgelegd om ieder gebruik van deze symbolen
Het Lidl logo bestaat uit een gele cirkel met een rode rand tegen een blauwe achtergrond met in het midden het woord LiDL. Het logo is geregistreerd in twee versies.
Na 5 jaar moet (in Europa) een geregistreerd merk ook gebruikt worden. Dat moet dan om echt gebruik gaan om afzet te vinden/ te behouden, dus symbolisch gebruik is onvoldoende.
Bel ons: 071-5763116 of stuur een e-mail: info@abcor-ip.com
Merkregistratie, Merkonderzoek, Domeinnamen, Merkinbreuk, merkkwesties en opposities, Octrooien, Goodwill bedrijfs/IE-check, Modelregistratie, Auteursrecht en reclamerecht, Internet online branding, social media, Detachering – tijdelijke ondersteuning, Merkbewaking
Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.
Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor
Frambozenweg 109-111
Postbus 2134
2301 CC LEIDEN
Tel: 071-5763116
Fax: 071-5768947
E-mail: info@abcor-ip.com
Bezoekadres Zuid Nederland
Spoorlaan 460
5038 CH TILBURG
Bezoekadres België
Rubensstraat 104/59
TURNHOUT 2300
Abcor is lid van de volgende branche- en kwaliteitsorganisaties: Benelux Vereniging van Merken- en Modellenrecht, International Trademark Association, Vereniging voor Reclamerecht.