artikelen van Abcor

Merkennieuws

Filter nieuwsartikelen op:

tax radio NL
Armin van Buuren start A State of Trance  schoenen- en kledinglijn - verzilveren populariteit

Bekende mensen zoals artiesten, voetballers, acteurs maar ook muzikanten laten vaak hun naam (of de familienaam) als merk registreren. Op die manier proberen ze te voorkomen dat anderen een financieel slaatje kunnen slaan uit het gebruik van hun naam. In 2002 heeft Armin van Buuren zijn eigen naam en de naam van zijn radioprogramma als merk laten vastleggen. Dit jaar lanceert hij als spin-off zijn eigen kleding en schoenenlijn.

Baby Gaga moedermelk ijs aanhakend merkgebruik bij bekend merk/ persoon

In Londen is een restaurant gestart met de verkoop van ijs gemaakt van aanleverde moedermelk. Zolang er voldoende aanvoer is, blijft het ijs op de lijst staan. Moedermelk is gezond, dus ijs ook. Prijs navenant, namelijk ca 23 euro per porti. Het ijs wordt verkocht onder de naam Baby Gaga. Benieuwd wat onze Lady Gaga daarvan vindt.

Hyves gruikt URL met merk FACEBOOK om hogere ranking te krijgen bij Google

Afgelopen week is Nederland weer een lekkere rel rijker. Dit keer speelt het allemaal om de vraag of Hyves wel of niet probeert mee liften op de bekendheid van de concurrent Facebook. Hyves gebruikt namelijk in de URL het merk FACEBOOK. Hierdoor zouden de vermeldingen een hogere ranking krijgen bij Google (dus meer traffic). Toeval roept Hyves, zwak verweer of onzin roepen anderen.

PROTEST maakt bezwaar tegen surfshort campagne SP

Politiek en gebruik van merken of IE rechten van derden is geen gelukkig combinatie. Zo vlak voor de Eerste Kamerverkiezingen staat dit keer de Socialistische Partij in de spotlichten. In haar SP verkiezingskrant kunnen deelnemers kans maken op een surfshort van het merk PROTEST. Echter het Nederlandse bedrijfsleven wenst vaak liever niet kleur te bekennen, dus bij Protest was men alles behalve blij.

 

 

Ontoelaatbare parodie van Vlaams belang op Suske en Wiske en DE WILDE WELDOENER

De start van het nieuwe jaar bracht een schokgolf teweeg in stripminnend België. Op de nieuwjaarsreceptie van de stad Gent deelde de lokale Belgische politieke partij Vlaams Belang kalenders uit met de titel “DE WILDE WELDOENER”. De omslag van de kalender is een nagetekende kaft van het album uit 1961. Als de zaak in Nederland had gespeeld, was dit naar mijn mening niet toelaatbaar geweest. Parodie is natuurlijk bijzonder leuk, maar je moet je wel aan de regels houden.

Unilever maakt bezwaar tegen gebruik MARMITE door Britse Nationale Partij

De associatie merk en politiek is levensgevaarlijk. Niet alleen voor de merkhouder maar ook voor de partij die daar misbruik van maakt. Dat heeft de Britse Nationale Partij ondervonden in de rechtszaak die Unilever tegen de partij had aangespannen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor