artikelen van Abcor

Merkennieuws

Filter nieuwsartikelen op:

tax radio NL
Belang van tijdige merkregistratie in China

China, met een bevolking van meer dan 1 miljard mensen, is voor veel bedrijven het beloofde land. Enerzijds vanwege de gigantische afzetmarkt, anderzijds vanwege de lagere productiekosten. Vaak worden merkrechten in China pas geclaimd als er werkelijk handel wordt gedreven en het product inmiddels wereldwijd een succes is geworden. Dit met alle gevolgen van dien, want steeds vaker blijkt het “wereldberoemde” eigen merk al door een (Chinees) bedrijf te zijn geclaimd. (Dit artikel is tevens verschenen in de weekendbijlage van de HDC kranten.)

30 April is het zover. Koningin Beatrix treedt dan af en Nederland krijgt nu een Koning. Het Koninklijk Huis is in Nederland nog steeds mateloos populair dus de inhuldiging is voor het bedrijfsleven hét moment om hierop in te haken. Er zijn inmiddels al speciale vlaggen, T-shirts, mokken en misschien komt er zelfs een Koningssoep. Maar daar zal het zeker niet bij blijven. De vraag is natuurlijk wel; mag iedereen in zijn communicatie de namen en portretten van leden van het Koninklijk Huis zo maar vrijelijk gebruiken? Mag en kan het bedrijfsleven de namen van de leden van het Koninklijk huis gewoon als merk registreren? Wat mag nu eigenlijk wel of niet? (De complete nieuwsbrief Kroningsspecial is te vinden onder de button: nieuwsbrief-Abcor ABC-tje-nieuwsbrief 17, of stuur een mail hiervoor naar info@abcor.nl)

energydrink naam pussy

Vrouwonvriendelijke of seksueel getinte reclames kunnen altijd op veel kritiek rekenen. Het is bekend dat in Nederland de grenzen van het toelaatbare worden opgezocht. Duidelijk is, dat internationaal de grenzen hiervoor lager liggen. Zo is in Engeland de nieuwe postercampagne van PUSSY energy drinks verboden: ‘PUSSY, The drink’s pure, it’s your mind that’s the problem’ (bedacht door Trevor Beattie die ook de bedenker is van het kleding/modemerk FCUK).

tabaksreclame richtlijn

De roep om plain packaging bij tabaksproducten wordt steeds groter. In het kader van het belang van de gezondheid lijkt de overheid allerlei maatregelen te kunnen afdwingen. Wat volgt? Zijn na de tabakswaren, de alcoholische dranken of wie weet koffie, zo de sigaar?

Wetsvoorstel om acquisitiefraude tegen te gaan

Spookfacturen zijn van alle tijden. Waren het vroeger faxen om bedrijfsadressen op te nemen in een telefoongids, nu richten de ‘boefjes’ zich met name op merkhouders. Gelukkig lijkt de overheid nu in te gaan grijpen met een nieuw wetsvoorstel. Maar is dit voldoende en wat zou het BBIE kunnen doen om dit soort wantoestanden te bestrijden? (Dit artikel is tevens verschenen in de weekendbijlage van de HDC kranten.)

bestrijden online kopen nepmedicijnen M pedigree project-QR code- SMS verificatie

Online is van alles te koop. Van Louis Vuitton tasjes tot medicijnen. De prijzen zijn dusdanig dat het wel heel aantrekkelijk wordt om dit te kopen. Echter, het merendeel is nep. Natuurlijk jammer bij schoenen die waardeloos lopen, maar levensbedreigend bij medicijnen. (Dit artikel is tevens verschenen in de weekendbijlage van de HDC kranten.)

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor