artikelen van Abcor

Merkennieuws

Filter nieuwsartikelen op:

tax radio NL
Merkwaarde – Goodwill bescherming

In Nederland zijn Google en Cliniclowns de sterkste merken. Google behoudt niet
alleen in Nederland zijn nummer 1 positie, maar ook wereldwijd. Het merk is inmiddels 100 miljard dollar waard. De merkwaarde van Google is afgelopen jaar met 16 procent gestegen.

François Mol - nieuw bij Abcor

Sinds 1 januari is François Mol in dienst getreden bij Abcor. François heeft na zijn studie recht ruime ervaring opgedaan bij de diverse merkenbureaus. Zo heeft hij de afgelopen jaren gewerkt bij Arnolds & Sietsma, Merkenbureau Considine en Bouma.
Bij Abcor zal hij zich met name richten op de Nederlandse markt.

De kracht van het Kipling logo

Kipling heeft haar logo als Europees merk laten registreren. Het logo is nadrukkelijk op de tassen aangebracht en werk goed als herkenningsteken. Als Kipling een tas met vergelijkbaar logo bij Wibra ziet, start zij een procedure met een sensationele uitslag en dito schadevergoeding als gevolg.

Kuifje nu wel of geen homo?

Het seksleven van Kuifje houdt menigeen al jaren bezig. Na zijn eerdere uitspattingen bedrijft Kuifje dit keer de herenliefde in Spanje.

Auping slaapt nu zelf ook beter

Zowel Auping als Phi-ton verkoopt bedden en matrassen. Phi-ton adverteert met de slogan ‘zo goed heeft u nog nooit geslapen’ en ‘het hoogst comfort voor alle leeftijden’.
Auping adverteert met de slogan ‘geen bed ventileert beter’ (de commercial waarin 1200 liter water op het matras valt).

Parodie op politielogo toegestaan

Grapjes maken over de politie kan je duur komen te staan. Een 16-jarig meisje ging in januari van dit jaar nog op de bon omdat ze op haar jas de afbeelding droeg van een mannetje dat op het logo van de politie plast. Inbreuk op merk- en auteursrecht. De politie voelde zich beledigd en nam de jas in beslag.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor