artikelen van Abcor

Merkennieuws

Filter nieuwsartikelen op:

tax radio NL
Brullende leeuwen beschermd

Leeuwen en de kleur oranje zijn symbolen die vrijwel iedereen associeert met Nederlandse sporters. Elementen die vrij te gebruiken zijn door iedereen. Eén van de meest geslaagde aanhakende acties tijdens het EK was het brulshirt van Blokker. Aanhaken is leuk, maar je moet natuurlijk wel voorkomen dat een ander weer aan de haal gaat met jouw idee. Daarom liet Blokker het shirt al in maart als Europees model registreren om te vermijden dat een ander hier een slaatje uit zou slaan.

Recht op privacy - Wouter Bos vs Weekend

Na Maxima en haar kinderen is nu ook Wouter Bos naar de rechter gestapt in verband met de publicatie van foto’s van zijn gezinsleven.

Slogan in no-time ingeschreven

In het kader van pitches en nieuwe campagnes heeft het GVR een spoedprocedure ontwikkeld. Zo kan vooraf al zekerheid worden verkregen of de slagzin door het GVR wordt geaccepteerd. Binnen vier dagen wordt het besluit gegeven.

FIFA met lege handen

Bij grote sportevenementen zoals het EK voetbal en de Olympische Spelen gaat Nederland massaal achter Oranje staan. Natuurlijk proberen de organisatoren alles zoveel mogelijk dicht te timmeren om gratis meeliften te voorkomen.
De FIFA laat haar merken registreren in Europa om aanhakende reclame te voorkomen. Maar hoe hard zijn die rechten?

Primakabin - Portokabin

Primakabin verkoopt tweedehands PORTAKABIN mobiele bouwsystemen. Ter promotie zijn er bij Google diverse adwords geplaatst, waarbij een advertentie voor PRIMAKABIN verschijnt. PORTAKABIN vordert een verbod, maar de rechter wijst dit af.

Blondie bij de tijd

Ook na bijna 30 jaar blijft Blondie tot de verbeelding spreken. Haar foto paste dan ook perfect in de nieuwe
‘Stoere Vrouwen’ campagne van Cosmopolitan. Bij de campagne werd gebruik gemaakt van bestaande stockfotografie. De rechten die betaald worden, zijn de rechten voor de fotograaf.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor