artikelen van Abcor

Merkennieuws

Filter nieuwsartikelen op:

tax radio NL
SAPPH krijgt billenkoek

Leo de Deugd is de maker van de briljante foto’s in de lingerie reclamecampagne van SAPPH.
Over contracten is altijd wel wat te doen en zo ook dit keer. De fotograaf stelt dat er meerwerk is geleverd, dat de foto’s bewerkt (aangesneden) en gebruikt zijn voor andere doeleinden dan vooraf was afgesproken.

Typo- en cybersquatting

Fouten worden bij het intikken van een domeinnaam snel gemaakt. Naar schatting wordt 15% van de namen verkeerd ingetikt. Bedrijven verdienen grote bedragen door verkeerd gespelde merken als domeinnamen te registreren om zodoende aan te haken bij de goodwill van een bekend merk.

Olympische Spelen hard merk

Mona introduceert iedere maand een nieuw toetje. Zo was er tijdens het EK het ‘Luchtig EK Toetje’ en in augustus het ‘Olympisch toetje’.

Camel dromedaris vangt bot

Het is de houder van het bekende beeldmerk CAMEL niet gelukt de inschrijving van het beeldmerk CAMELO tegen te gaan.

De nieuwe verpakking voor CAMELO wordt gebruikt voor koffie. In het Spaans heeft het merk Camelo een andere betekenis. De kwestie speelt bij de Europese instanties (Gerecht van Eerste Aanleg).

Verbouw je eigen Ferrari (niet)

Stylelimousines heeft een bestaande Ferrari verlengd, zodat zij nu de snelste Ferrari limousine voor de verhuur bezit.

Als Stylelimousines de nieuwe wagen wil gaan verhuren, ontvangen ze een brief van Ferrari met de eis dat het logo van de auto moet worden verwijderd. Het gebruik van het embleem van Ferrari is merkinbreuk, want de auto is geen echte Ferrari meer. Kan dit eigenlijk zo maar, want het bedrijf had als basis een echte Ferrari gebruikt?

Modelinbreuk – technisch bepaald - SEB Philips foodprocessor

SEB en Philips Electronics lagen met elkaar in de clinch in verband met de productie en verkoop van keukenmachines/ foodprocessors.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor