artikelen van Abcor

Merkennieuws

Filter nieuwsartikelen op:

tax radio NL
BBIE roomser dan de paus?

KPN heeft geprobeerd het teken 1333 als merk geregistreerd te krijgen. Dat lukte helaas niet, omdat de Benelux autoriteiten vonden dat consumenten in de cijfercombinatie geen merk herkennen.

Foto Marlene Dietrich als merk

Foto’s en namen van artiesten en beroemde mensen worden wel vaker als merk geregistreerd om zodoende hun populariteit te verzilveren. Maar kan je een foto van een filmster wel als merk registreren?

RTL VANDAAG wint van EÉN VANDAAG

Bij de keuze voor een nieuwe naam, is het verstandig om een fantasievolle naam te kiezen. Vanuit marketingoogpunt wil men vaak een naam die sterk verwijst. Nadeel van verwijzende en deels beschrijvende merken is dat de beschermingsomvang hiervan heel beperkt is.

Polo/Lauren weert Polo Sport

The Polo/Lauren Company heeft succesvol de registratie van het logo POLO SPORT kunnen tegenhouden. De verweerder stelt dat het merk al sinds 2004 wordt gebruikt en er nooit pro-blemen zijn geweest. Het logo is een verwijzing naar de lifestyle en duidt op een stoer en chique leven. Gezien de verschillen zouden beide logo’s naast elkaar moeten kunnen bestaan.

Merkwaarde – Goodwill bescherming

In Nederland zijn Google en Cliniclowns de sterkste merken. Google behoudt niet
alleen in Nederland zijn nummer 1 positie, maar ook wereldwijd. Het merk is inmiddels 100 miljard dollar waard. De merkwaarde van Google is afgelopen jaar met 16 procent gestegen.

François Mol - nieuw bij Abcor

Sinds 1 januari is François Mol in dienst getreden bij Abcor. François heeft na zijn studie recht ruime ervaring opgedaan bij de diverse merkenbureaus. Zo heeft hij de afgelopen jaren gewerkt bij Arnolds & Sietsma, Merkenbureau Considine en Bouma.
Bij Abcor zal hij zich met name richten op de Nederlandse markt.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor