Apple lanceerde woensdag 26 januari met veel bombarie de nieuwe iPad. Na enkele dagen blijkt echter dat Fujitsu in 2003 de merknaam in onder andere de Verenigde Staten heeft laten registreren voor mobiele netwerken. Een check in het register laat zien dat het merk niet alleen geregistreerd is voor vergelijkbare producten maar ook voor diverse andere producten.
In Griekenland is het beeldmerk NAPOLEON geregistreerd voor tissues, keuken- en toiletpapier. Het logo bestaat uit een afbeelding van Napoleon met in zijn hand een toiletrol.
Het Europese Hof heeft dit voorjaar eindelijk haar oordeel gegeven over de toelaatbaarheid van Adwords. Adwords zijn zoekwoorden die bij Google gebruikt worden om sites beter vindbaar te maken. Naast de gewone (natuurlijke) resultaten die links gepresenteerd worden, staan rechts kleine advertenties onder het kopje gesponsorde links. Ook geregistreerde merken worden hiervoor soms gebruikt. Louis Vuitton spande hierover een zaak aan bij het Europese Hof.
Via de site GRATISTOMTOM.NL werden uitvaartverzekeringen te koop aangeboden. Om klanten over de streep te trekken werden er diverse cadeaus aangeboden. Als er een uitvaartverzekering werd afgesloten kon men kiezen uit een SOLARA fotolijstje, APPLE Ipod of een TOMTOM navigatiesysteem.
Grote vraag is, mag dit nu.
Humor en het merkenrecht gaan al jaren niet goed samen. Om aanhakende reclame campagnes tegen te gaan is het daarom verstandig om merken en slagzinnen goed te laten vastleggen. Schiphol heeft recent de kracht hiervan kunnen testen. Optitrade startte een campagne in o.a. de Quote voor haar brillen met het thema TRY BUY SEE. De hoofdprijs een gratis vliegreis.
21 juli was het 40-jaar geleden dat NeilArmstrong als eerste mens een stap op de maand zette met de beroemde woorden: "That's one small step for a man, one giant leap for mankind."
Voor Real Sociedad de Futbol (uit San Sebastian-Spanje) reden om hierop in te haken met een nieuw Europees merk voor haar merchandising activiteiten.
Bel ons: 071-5763116 of stuur een e-mail: info@abcor-ip.com
Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.
Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor