artikelen van Abcor

Merkennieuws

Filter nieuwsartikelen op:

tax radio NL
Mother Pucker Limonade

Mother Pucker is een nieuwe Lemon Fresh Drink. Op het logo en het etiket staat ‘Lemonade’. Er volgt een klacht bij de Reclame Code Commissie (RCC). Klager stelt dat (1) met LEMONADE de indruk wordt gewekt dat het hier gaat om een frisdrank, terwijl het om een alcoholische drank gaat en (2) dat de naam in strijd is met de goede smaak en het fatsoen.

The Ivy Bar Glasgow maakt inbreuk op merkrechten The Ivy in London

The Ivy Bar in Glasgow krijgt na zes jaar een sommatie om haar naam aan te passen. De naam maakt namelijk inbreuk op de bekende Ivy Bar uit Londen. De Glasgowse eigenaar geeft nog aan dat de uitstraling van de zaak totaal anders is, en dat verwarring echt onlogisch is voor een restaurant 600 km verderop. Eiser geeft echter niet toe en de Glasgow verstiging kiest geld voor haar eieren. Om alles snel voor kerst nog rond te krijgen wel een kostbaar foutje van zo rm 30.000 pond

Het nieuw automerk Qoros GQ3 ligt in de clinch met KIA QUORIS en AUDI Q3

Het valt niet altijd mee om een merk goed en zonder problemen in de markt te zetten. Het Chinese autobedrijf Qoros Automotive kan hier over meepraten toen zij hun merk QOROS naar de Europese markt bracht. Het Chinese bedrijf heeft met Kia Motors Corporations een probleem omdat die een auto onder de vergelijkende naam  QUORIS introduceert. Aan de andere kant is AUDI opgetreden tegen het Chinese bedrijf omdat  Qoros model de GQ3 heet.  Audi is namelijk houder van het merk Q3. Hoe om te gaan met aanvallen en verweren?

OHIM hanteert soepelere eisen voor wat betreft inburgering

Het Benelux Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE) heeft tot op heden het beleid om geen merkbescherming te geven aan vrijwel alle grote nationale televisieprogramma’s en titels van tijdschriften. Reden hiervan is, dat deze titels beschrijvend zijn en geen onderscheidend vermogen hebben (de titels en programma’s verwijzen vrij direct naar wat er te zien of te lezen is).

Little Blue Pill suggereert Viagra

Via home-shopper.nl is ‘The Natural Blue Pill’ te koop. Alhoewel er niets wordt gezegd over de samenstelling en er ook geen medische claims worden gedaan, suggereren de kleur blauw en de tekst wel dat het hier om een alternatief gaat voor de beroemde VIAGRA pil (het UR-geneesmiddel en ingeschreven merk). De vraag is dan ook, is dit toelaatbaar?

Apple heeft de inrichting van haar winkels en de gevel als merk vastgelegd

Het USPTO (de Amerikaanse merkautoriteiten) hebben na eerdere weigeringen eind januari de inrichting van de Apple-Stores als merk geaccepteerd. Voor Apple is dit van groot  belang, nu zowel in America als in China veelvuldig delen van het concept worden “geleend” door derden. Met een merkregistratie in de hand kan hier nu makkelijker tegen worden opgetreden.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor