artikelen van Abcor

Merkennieuws

Filter nieuwsartikelen op:

tax radio NL
Gevaar restyling logo - Red Bull vs Bullsone

Bullsone maakt schoonmaak- en onderhoudsproducten voor auto’s. In Zuid-Korea heeft het bedrijf een marktaandeel van 90 %. In haar logo is een agressieve stier te zien. Red Bull is een van de meest bekende energiedrinks. Dit logo is gebaseerd op twee tegen elkaar beukende stieren. In 2011 besluit Bullsone haar logo te wijzigen. Als Bullsone de Oostenrijkse markt wil betreden, start Red Bull hiertegen een rechtszaak en eist een verbod op het gebruik van dit logo in de Europese Unie.

Het belang van erkenning

Samenvattend wil ik jullie meegeven dat door de toenemende aandacht voor IP rechten, het inmiddels in het bedrijfsleven wel duidelijk is dat IP bescherming een essentiële factor is voor het aanjagen en stimuleren van innovatie binnen bedrijven en voor het voortbestaan van bedrijven.
Echter, niet altijd is even duidelijk dat het hier wel om een heel specialistisch vak gaat. Er moet daarom erkenning/ bewustwording komen dat de mensen die hierin werken specialisten zijn. Daarnaast moeten wij ons zelf realiseren dat personeel alleen tot volle bloei kan komen als zij 100% zichzelf kan en mag zijn.
Juist richting het MKB ligt er een mooie kans om de BMM goed op de kaart te zetten. Daar moet men zich gaan realiseren dat een BMM lid staat voor kwaliteit, dat het BMM lidmaatschap een waarborg is om het kaf van het koren te kunnen scheiden.
Weet dat ik aan dat proces de komende twee jaar graag sturing wil geven in mijn rol als voorzitter.
Ik wens ik iedereen een bijzondere fijne dag toe en kijk uit naar de toekomst. (Acceptatiespeech BMM voorzitterschap uitgesproken d.d. 25 maart 2021.)

Abcor nieuwkomer in de WTR1000

Ieder jaar zijn er weer vele rankings van merkenbureaus. Belangrijk natuurlijk voor ons als kantoor. Zeker als het gaat om een onafhankelijke beoordeling door klanten. We zijn dan ook super blij dat we dit jaar als een van de weinige nieuwkomers staan opgenomen in de lijst van meest toonaangevende bedrijven in de Benelux van de WTR1000. En dat met lovende citaten van onze klanten!

Beperkte bescherming bedrijfsnamen - De Zonnestraal

Veel bedrijven denken dat de inschrijving van de bedrijfsnaam bij de KvK of het registreren van een domeinnaam voldoende bescherming geeft om andere bedrijven met een vergelijkbare naam te weren. Helaas, dat is vaak niet zo. Met een merkregistratie is wel vaak een goede claim te leggen op de bedrijfsnaam.

Afwasborstels met vrouwelijke vormen

Casa Vigar ontwerpt allerlei huishoudelijke producten, waaronder afwasborstels. Het Spaanse bedrijf laat de borstel als Europees model registeren (de eisen om een model te registreren zijn: een model moet nieuw zijn en eigen karakter hebben).
Kenmerkend zijn de lange borstelharen als kapsel, de lange nek en de duidelijk zichtbare vrouwelijke vormen: een buste en taille. Als Edco met een vergelijkbare borstel komt, eist Casa Vigar een verbod

Influencers  social media en bekend merk

Adverteerders maken gretig gebruik van influencers om op social media hun producten te promoten. Vlogs hebben een gigantisch bereik en zijn ideaal om een product onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Heeft dit nu ook merkrechtelijke gevolgen?

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor