Paris 2024 – Olympische Spelen
Het zal niemand ontgaan zijn, de Olympische spelen in Parijs staan voor de deur. Het IOC heeft natuurlijk weer veel merken en modellen vastgelegd om ieder gebruik van deze symbolen
Het zal niemand ontgaan zijn, de Olympische spelen in Parijs staan voor de deur. Het IOC heeft natuurlijk weer veel merken en modellen vastgelegd om ieder gebruik van deze symbolen
Na 5 jaar moet (in Europa) een geregistreerd merk ook gebruikt worden. Dat moet dan om echt gebruik gaan om afzet te vinden/ te behouden, dus symbolisch gebruik is onvoldoende.
Vanaf 3 augustus is het mogelijk om voor Qatar merkbescherming te claimen via de route van de Internationale Registratie.
Consumenten laten zich bij de aankoop van producten steeds vaker leiden door duurzaamheidsclaims. Duurzaamheids- of milieuclaims zijn termen zoals ‘green’, éco’, ‘organisch’, ‘klimaatneutraal’ et cetera. Deze claims wekken de indruk
In 1974 lanceert Lego voor het eerst bouwpoppetjes. De vormgeving is sensationeel en totaal afwijkend. Om die reden registreert Lego de vorm van deze poppetjes als merk in de Europese
In 2015 lanceert The Body Shop in de Benelux een nieuwe huidverzorgingslijn onder het merk “SECRETS OF THE WORLD”. Er zijn 4 lijnen: RELAXING RITUAL, REVITALISING RITUAL, BLISSFULL RITUAL en
Onderzoeken tonen aan dat duurzaamheid een integraal onderdeel is geworden van de consumentenervaring. Merken die hierop inspelen, hebben een concurrentievoordeel. Om misleiding te voorkomen, kwam de ACM met de Leidraad
Sinds 1913 gebruikt Prada een omgekeerde triangel als merkteken. De triangel met de naam PRADA is als merk geregistreerd, net zoals het logo van de losse triangel. In de modesector
De autoriteiten mogen een merk weigeren als dit in strijd is met de openbare orde en goede zeden. Opvallend is, dat het Europese merkenbureau vaak een strengere toets hanteert. Als
De start van een nieuw jaar, is vaak ook de start van nieuwe rankings van merkenbureaus wereldwijd. Een paar van deze rankings zijn voor ons wel belangrijk omdat die gedaan
Bel ons: 071-5763116 of stuur een e-mail: info@abcor-ip.com
Merkregistratie, Merkonderzoek, Domeinnamen, Merkinbreuk, merkkwesties en opposities, Octrooien, Goodwill bedrijfs/IE-check, Modelregistratie, Auteursrecht en reclamerecht, Internet online branding, social media, Detachering – tijdelijke ondersteuning, Merkbewaking
Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.
Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor
Frambozenweg 109-111
Postbus 2134
2301 CC LEIDEN
Tel: 071-5763116
Fax: 071-5768947
E-mail: info@abcor-ip.com
Bezoekadres Zuid Nederland
Spoorlaan 460
5038 CH TILBURG
Bezoekadres België
Rubensstraat 104/59
TURNHOUT 2300
Abcor is lid van de volgende branche- en kwaliteitsorganisaties: Benelux Vereniging van Merken- en Modellenrecht, International Trademark Association, Vereniging voor Reclamerecht.