Deze zomer is Sezen Sumer het team van Abcor komen verstevigen als merkenassistent. Dit is een vervolg op haar scriptie, die zij bij ons schreef over de problemen die zijn ontstaan door de invoering van het certificeringsmerk en de gevolgen hiervan voor reeds geregistreerde merken die nu opeens (deels) doorgehaald kunnen worden. In samenwerking met Hogeschool Leiden verschijnt hiervan binnenkort een publicatie, die ook op onze website te lezen is.
Vergelijkende reclame mag, sterker vergelijkende reclame is goed. Door vergelijkende reclame te maken, wordt de consument op de hoogte gebracht van een volwaardig alternatief. Dat is goed voor de marktwerking waardoor de consument goedkoper concurrerende producten kan kopen. Vergelijkende reclame wordt dan ook volop toegepast om eigen huismerkproducten te positioneren naast A-merken. Lidl maakt hier veelvuldig gebruik van (denk maar aan de reclames “ook lekker”). Echter er zijn grenzen, zo ondervond Lidl met de campagne voor Cien Cellular beauty gezicht crème.
Op TV zijn de meest afgrijselijke beelden te zien en in spelletjes is geweld en agressie niet ongebruikelijk. Toch zijn er vrij strenge regels om de tere kinderziel niet in aanraking te laten komen met de ruwe werkelijkheid.
Dit voorjaar zijn Ellen Streekstra en Tanja Oosterman overgestapt naar Abcor. Ellen is al 20 jaar actief als merkengemachtigde. Zij heeft veel ervaring opgedaan bij verschillende merkenbureaus, waaronder Merkenbureau Bouma, Bakker & Verkuijl en Kneppelhout & Korthals. Tevens heeft zij een aantal jaar als in-house gemachtigde gewerkt voor de Berggruen Group, waar zij de merken voor het Duitse warenhuis Karstadt beheerde. Tanja heeft de afgelopen 10 jaar als paralegal gewerkt voor diverse merkenbureaus. Ellen en Tanja gaan zich focussen op het MKB en de internationale praktijk van Abcor.
Dit voorjaar kwam RTL Nieuws met het bericht dat dossiers van duizenden kinderen in handen waren gevallen van derden. Bureau Jeugdzorg Utrecht had de naam gewijzigd in Samen Veilig Midden-Nederland. Om die reden werd de oude domeinnaam niet verlengd. Als een domeinnaam niet wordt verlengd, dan valt die terug in het publieke domein. Derden kunnen die dan weer registreren. De twee klokkenluiders hadden de domeinnaam opnieuw aangevraagd en de mail geactiveerd. Hierdoor werden alle mails ontvangen van medewerkers die nog het oude e-mailadres gebruikten.
Via de besloten Facebookpagina ‘Marktplaats zonder regels’ worden Ray-ban zonnebrillen aangeboden. “Deze lente/zomer weer originele Rayban zonnebrillen verkrijgbaar vanaf € 85,-. Nergens goedkoper. Meer dan 280 verschillende modellen!!! Diverse kleuren.” De merkhouder van Ray-Ban doet een testaankoop en checkt de identiteit van de persoon achter de Facebookpagina. Als deze weigert een onthoudingsverklaring te tekenen, zien partijen elkaar in de rechtszaal.
Bel ons: 071-5763116 of stuur een e-mail: info@abcor-ip.com
Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.
Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor