Merkbescherming in Qatar
Vanaf 3 augustus is het mogelijk om voor Qatar merkbescherming te claimen via de route van de Internationale Registratie.
Vanaf 3 augustus is het mogelijk om voor Qatar merkbescherming te claimen via de route van de Internationale Registratie.
Consumenten laten zich bij de aankoop van producten steeds vaker leiden door duurzaamheidsclaims. Duurzaamheids- of milieuclaims zijn termen zoals ‘green’, éco’, ‘organisch’, ‘klimaatneutraal’ et cetera. Deze claims wekken de indruk
PUMA heeft een licentie gekregen om het Uniemerk NITRO (aangevraagd in 1997) te gebruiken voor hardloopschoenen. In 2021 komt de NITRO hardloopschoenenlijn uit. Een van de USP’s is dat de
Spyder Active Sports is een outdoor merk. Het bedrijf heeft haar logo vastgelegd voor een breed scala aan outdoor producten, zoals sportartikelen, horloges, tassen en kleding. Als er een vergelijkbaar
In 1974 lanceert Lego voor het eerst bouwpoppetjes. De vormgeving is sensationeel en totaal afwijkend. Om die reden registreert Lego de vorm van deze poppetjes als merk in de Europese
DJ Djoko (gedaagde) en William Djoko (eiser) zijn beiden (deep)house dj’s. Eiser treedt sinds 2006 regelmatig op in Nederland, Berlijn en Ibiza. Vanaf 2016 doet hij dat onder de naam
In 2015 lanceert The Body Shop in de Benelux een nieuwe huidverzorgingslijn onder het merk “SECRETS OF THE WORLD”. Er zijn 4 lijnen: RELAXING RITUAL, REVITALISING RITUAL, BLISSFULL RITUAL en
Onderzoeken tonen aan dat duurzaamheid een integraal onderdeel is geworden van de consumentenervaring. Merken die hierop inspelen, hebben een concurrentievoordeel. Om misleiding te voorkomen, kwam de ACM met de Leidraad
Sinds 1913 gebruikt Prada een omgekeerde triangel als merkteken. De triangel met de naam PRADA is als merk geregistreerd, net zoals het logo van de losse triangel. In de modesector
In 2007 start Red Bull een procedure tegen de lancering van The Bulldog energydrinks. Reden: het merk The Bulldog is overeenstemmend met Red Bull door het element BULL. In 2010
Bel ons: 071-5763116 of stuur een e-mail: info@abcor-ip.com
Merkennieuws artikelen over Merken, Counterfeit – namaak producten, Pharma, Internet – online branding, Handelsnamen, Social Media, Parodie, Domeinnamen, Portretrecht, Reclamerecht, Auteursrecht, Merkregistratie, Overige – Algemeen, Modellenrecht, Octrooibescherming door Abcor Merkenbureau.
Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.
Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor
Frambozenweg 109-111
Postbus 2134
2301 CC LEIDEN
Tel: 071-5763116
Fax: 071-5768947
E-mail: info@abcor-ip.com
Bezoekadres Zuid Nederland
Spoorlaan 460
5038 CH TILBURG
Bezoekadres België
Rubensstraat 104/59
TURNHOUT 2300
Abcor is lid van de volgende branche- en kwaliteitsorganisaties: Benelux Vereniging van Merken- en Modellenrecht, International Trademark Association, Vereniging voor Reclamerecht.