Gele stiksels Dr. Martens geldig positiemerk
Sinds de jaren 60 brengt Dr. Martens schoenen/kisten op de markt. Een van de kenmerkende elementen zijn de contrasterende brede gele stiksels aan de rand van de dikke schoenzool. Omdat
Sinds de jaren 60 brengt Dr. Martens schoenen/kisten op de markt. Een van de kenmerkende elementen zijn de contrasterende brede gele stiksels aan de rand van de dikke schoenzool. Omdat
De Chinese markt telt inmiddels 1,4 miljard consumenten. China is niet alleen een productieland maar wordt ook voor steeds meer bedrijven een aantrekkelijke afzetmarkt. Als een product op de Chinese
Op 1 april was het 25 jaar geleden dat het eerste Uniemerk werd geregistreerd in de Europese Unie. Wat nu vrij normaal is, was toen een sensatie. Tot die tijd
Spookfacturen blijven in ons vak een onuitroeibaar kwaad. Alleen gaat het van kwaad tot erger. Recent zijn er zelfs spookfacturen verstuurd met daarop de logo’s van officiële autoriteiten (BOIP, EUIPO
Al jaren strijden mensen tegen de naam WASHINGTON REDSKINS. In 1993 stelde het National Congress of American Indians dat de clubnaam denigrerend en racistisch is voor indianen. Om die reden
In de chocoladebranche zijn (voor de consument) vormmerken niet ongebruikelijk. Denk aan de driehoek van Toblerone, de ongelijk verdeelde blokken van Tony Chocolonely en de KitKatreep. Ritter Sport maakt sinds
Alhoel er nog steeds druk overleg is tussen de EU en de Britse regering, lijkt het er nu toch echt op, dat we serieus rekening moeten houden met een harde
Na Brazilië (afgelopen najaar) is het sinds 27 december ook mogelijk om voor Maleisië merkbescherming te gaan claimen via de Internationale Registratie. Het is via de Internationale Registratie vrij goedkoop
Veel bedrijven gebruiken (semi-)beschrijvende merken. Het voordeel hiervan is, dat het merk direct duidelijk maakt waar het product of de dienst voor staat. Nadeel is wel dat dergelijke merken vaak
Dit artikel is geschreven door Sezen Sümer (1996), alumni van de opleiding HBO-Rechten van Hogeschool Leiden, in samenwerking met merkenbureau Abcor B.V. en het Intellectueel Eigendom LAB van het lectoraat
Bel ons: 071-5763116 of stuur een e-mail: info@abcor-ip.com
Merken spelen een steeds belangrijkere rol in de positionering van producten en diensten. Als een product een succes wordt, zie je razendsnel aanhakers opduiken. Merkregistratie bij Merkenbureau Abcor.
merkregistratie, merkenbureau abcor, woordmerk registreren, beeldmerk registreren
Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.
Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor
Frambozenweg 109-111
Postbus 2134
2301 CC LEIDEN
Tel: 071-5763116
Fax: 071-5768947
E-mail: info@abcor-ip.com
Bezoekadres Zuid Nederland
Spoorlaan 460
5038 CH TILBURG
Bezoekadres België
Rubensstraat 104/59
TURNHOUT 2300
Abcor is lid van de volgende branche- en kwaliteitsorganisaties: Benelux Vereniging van Merken- en Modellenrecht, International Trademark Association, Vereniging voor Reclamerecht.