Nieuw Collectief merk – Europees Biologisch logo – einde wildgroei groenmerken
Aan de wildgroei van nieuwe biologische logo’s lijkt geen eind te komen. Naast klavertjes en andere symbolen heeft nu ook de Europese Unie besloten met een nieuw logo
Aan de wildgroei van nieuwe biologische logo’s lijkt geen eind te komen. Naast klavertjes en andere symbolen heeft nu ook de Europese Unie besloten met een nieuw logo
EasyJet zit in zwaar weer nu de grootaandeelhouder en oprichter van het bedrijf een proces is gestart wegens niet nakoming van de licentie verplichtingen. Bij veel bedrijven zitten
Slagzinnen als merk zijn weer helemaal hot. Na de uitspraak van het Europese Hof in de zaak VORSPRUNG DURCH TECHNIK, laten nu ook de Benelux autoriteiten van zich spreken.
De BURBERRY ruit is al lange tijd een vertrouwd beeld in de mode en behoort tot één van de bekendere modemerken. Omdat het ruitmotief heel herkenbaar is, heeft Burberry de
OLM besluit haar bier via de supermarkten bij een breder publiek onder de aandacht te brengen. Naast een nieuw distributiekanaal wordt tevens de vormgeving van het flesje aangepast.
Nadat het Australische team zich gesetteld had in het Olympische dorp brak de eerste rel van de Olympische Winterspelen direct uit. Tot grote ontsteltenis van het IOC wapperde er namelijk
The Bulldog heeft met een aangepaste energydrink een perfect alternatief gelanceerd op Red Bull. Door de net iets andere samenstelling kan The Bulldog haar energydrink bijna wereldwijd vermarkten,
In Italië produceert GIampietro Torresan sinds 1996 CANNABIS bier. Als het merk in 2003 Europese bescherming krijgt, start de Duitse brouwer THE CANNABIS CLUB SUD een nietigheidsactie. Reden: het merk
Apple lanceerde woensdag 26 januari met veel bombarie de nieuwe iPad. Na enkele dagen blijkt echter dat Fujitsu in 2003 de merknaam in onder andere de Verenigde Staten
De laatste jaren heeft Heineken diverse brouwerijen opgekocht, waaronder ook veel kleinere lokale Zwitserse brouwers. In Zwitserland was niet iedereen hier even blij mee. Een actiegroep wilde op een ludieke
Bel ons: 071-5763116 of stuur een e-mail: info@abcor-ip.com
Merken, merkregistraties, Benelux merkregistraties, Europese merkregistraties, voorwaarden voor merkregistratie, Benelux merkenbureau
Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.
Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor
Frambozenweg 109-111
Postbus 2134
2301 CC LEIDEN
Tel: 071-5763116
Fax: 071-5768947
E-mail: info@abcor-ip.com
Bezoekadres Zuid Nederland
Spoorlaan 460
5038 CH TILBURG
Bezoekadres België
Rubensstraat 104/59
TURNHOUT 2300
Abcor is lid van de volgende branche- en kwaliteitsorganisaties: Benelux Vereniging van Merken- en Modellenrecht, International Trademark Association, Vereniging voor Reclamerecht.