Sinds 2020 ligt het bedrijf overhoop met Tesco. Die gebruikt voor haar kortingsprogramma (clubcard prices) een vergelijkbaar logo. In de rechtszaak die volgt, overlegt Lidl bijzonder veel documenten om te bewijzen dat het logo een bekend merk is en staat voor een lage prijsstrategie. Het gebruik van het Tesco logo tast die reputatie aan. Consumenten kunnen denken dat de prijs bij Tesco lager of gelijk is aan de prijs bij Lidl. Na een rondje High Court blijft de uitspraak in stand.
Interessant zijn de argumenten die Tesco aanvoert. De herdepots zijn depots te kwader trouw om onder de gebruikseis uit te komen. Daar krijgt Tesco gelijk. Lidl heeft geen goede argumenten voor de herdepots, deze merken worden doorgehaald.
Het woordloze merk is daarnaast nooit gebruikt en moet ook daarom worden doorgehaald. Daar vangt Tesco bot. Het merk is bekend, beide merken zijn zeer overeenstemmend. Consumenten lezen in het vormloze merk gewoon het merk (net zoals in de Specsavers zaak). Registreer daarom niet alleen het merk in zijn geheel, maar ook de losse dominante aspecten. Tekens waarin de consument een herkomstaanduiding ziet.