lid van ons team: Mirjam de Werd

Mirjam is sinds 2002 werkzaam in het IP vak. Zij is begonnen bij een merkenbureau en daarna overgestapt naar de industrie. Mirjam is 7 jaar in-house werkzaam geweest bij Danone waar haar IP portfolio voornamelijk gericht was op AsiaPacific. Vervolgens is ze 2 jaar werkzaam geweest als in-house IP Legal Counsel bij een nieuwe TV zender in Hilversum. Hierdoor heeft ze haar kennis kunnen uitbreiden op het gebied van IP in de media. Mirjam heeft altijd de kriebels gehad om aan de slag te gaan als merkengemachtigde en haar kennis, die ze heeft opgedaan in de industrie, hiervoor te kunnen inzetten. In 2015 heeft ze de BBMM opleiding afgerond. Daarnaast is zij voorzitter van het China Team van Marques. Sinds 2017 is zij werkzaam als merkengemachtigde bij Abcor.

Naast haar werk is Mirjam moeder van haar zoontje Hugo waarmee ze in haar vrije tijd zoveel mogelijk leuke dingen doet, zoals onder anderen naar het strand gaan, reizen, dierentuinen bezoeken, bioscoop etc. Daarnaast is ze gek van tassen en schoenen (vooral sneakers) waar ze inmiddels al een aardige collectie van heeft opgebouwd.

  • Latin American Studies/ Nederlands Recht Universiteit Leiden, BMM Keurmerk
  • Voorheen gewerkt als: IP Legal Counsel TV Entertainment Reality Network, IP Manager Danone Baby and Medical Nutrition Division, NLO
  • Talen: Engels, Duits en Spaans

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje