Dit kan door duidelijk aan te geven wat de relatie is tussen de adverteerder en diegene die de boodschap verspreidt. Bijvoorbeeld als iemand iets meldt omdat hij hiervoor gesponsord wordt of een product gratis heeft gekregen. Er kan hierbij gebruik worden gemaakt van de volgende hashtags: #spon (gesponsord), #paid (betaald), #sample, #adv (advertentie) en #prom (promotie). Daarnaast moet de adverteerder ervoor zorgen dat het beeld dat over het product ontstaat, niet misleidend is.
Geen overbodige luxe gezien de recente klacht over de taxidienst Uber. Uber is een alternatieve taxidienst (overgewaaid uit Amerika) die consumenten en chauffeurs via een app met elkaar in contact brengt. Opvallend veel positieve tweets kwamen van bekende tv-persoonlijkheden. Toen er een klacht werd ingediend, bleek dat deze bekende mensen bij de introductie van Uber een soort tegoed hadden gekregen, ongeacht of zij erover zouden twitteren. Dit is toch een vorm van beïnvloeding om bekende tv-sterren positief over het bedrijf te laten twitteren. Een vorm van onduidelijke reclame. De adverteerder wordt aanbevolen niet langer reclame te maken op deze wijze. Met een van bovenstaande hashtags was dit wel direct duidelijk geweest.