Zeeman ondergoed en functioneel bloot

Zeeman en functioneel bloot

In de campagne ‘Zeeman, zo eenvoudig kan het zijn’ wordt steeds een deel van het assortiment getoond. Na de sokken en het herenondergoed is er nu een commercial over damesondergoed. Allerlei vrouwen in ondergoed zijn kort te zien met daarbij de focus op de billen, zodat duidelijk te zien is dat het ondergoed lekker zit en goed staat. Klager vindt de commercial negatief, onsmakelijk, vrouwonvriendelijk en seksistisch.

 

De Reclame Code Commissie (RCC) is het hier niet mee eens. Het feit dat er billen te zien zijn, maakt de commercial niet direct ontoelaatbaar. Er is een duidelijk verband tussen het aangeprezen product (damesondergoed), de beelden en de tekst in de commercial. Er wordt geen seksistisch vrouwonvriendelijk beeld gegeven. De commercial is niet in strijd met de goede smaak en/of het fatsoen.

Dat ligt in lijn met eerdere uitspraken dit jaar. Zo werd een klacht tegen de advertentie ‘Ook veilig zonder slip de winter door’ toegewezen. Daar ging het om een foto van een dame die haar bikini broekje bijna laat zakken ter promotie van winterbanden. Bloot is prima, als het maar functioneel is. (Bron beeld: YouTube commercial Zeeman)

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje