TRY BUY SEE knipoog naar SEE BUY FLY

TRY BUY SEE knipoog naar SEE BUY FLY

Humor en het merkenrecht gaan al jaren niet goed samen. Om aanhakende reclame campagnes tegen te gaan is het daarom verstandig om merken en slagzinnen goed te laten vastleggen. Schiphol heeft recent de kracht hiervan kunnen testen. Optitrade startte een campagne in o.a. de Quote voor haar brillen met het thema TRY BUY SEE. De hoofdprijs een gratis vliegreis.

In 2004 werd Schiphol al eerder onaangenaam verrast. Ter promotie van de kunstenaars manifestatie het Grote Gala van het Terrorisme gebruikte de Stadsschouwburg gele tasjes met de opdruk SEE FLY DIE. De dreiging van een rechtszaak was voldoende om deze de tasjes te vervangen voor echte SEE BUY FLY tasjes.

Tegen Optitrade eiste Schiphol direct een verbod op basis van haar merkregistraties. De rechter volgt dit. De slogans lijken teveel op elkaar en met het gele TRY BUY SEE tasje in de advertentie wordt er onterecht aangehaakt bij de merken en campagne van Schiphol. Volgt een verbod met dwangsom.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje