Telfort alles-in-1 en maatschappelijk (on)verantwoord adverteren

Telfort reclame niet ontoelaatbaar

In Nederland worden veel klachten ingediend bij de RCC (Reclame Code Commissie) tegen commercials die maar enigszins afwijken van de standaard/ realiteit . Vooral enigszins satirische campagnes kunnen rekenen op klachten (denk aan RedBull, Spah, Suit Supply). Maar zelfs vrij onschuldige reclames zoals de Telfort campagne (met onze ex-miljonair), zijn niet veilig. Waar liggen de grenzen in Nederland van wat nu wel en niet toelaatbaar is.

Telfort heeft in 2012 de Gouden Loeki gewonnen. De campagne draait om ex-miljonair Hans van de Berg. Maar niet iedere campagne valt bij iedereen in goede aarde. Zo werd bezwaar gemaakt tegen de commercial waarin onze miljonair zegt, dat met het alles-in-1 pakket overal tv gekeken kan worden, zelfs in de badkamer.

Levensgevaarlijk en onbegrijpelijk stelt een klager bij de RCC. De tv kan met badwater in aanraking komen en dit is een slecht voorbeeld voor kinderen. De RCC is het hier niet mee eens. Zoals adverteerder aangeeft, gaat het hier om  tablets en die zijn niet gevaarlijk. De commercial promoot niet dat de gebruiker tv moet gaan kijken in bad. Het gaat namelijk om de afname van een totaal pakket. De grenzen van het toelaatbare zijn dan ook niet overschreden. Bron beeld; YouTube

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje