Marks & Spencer The Perfect Match

Marks & Spencer The Perfect Match

Flo Broughton start met haar vader het chocoladebedrijfje Choc on Choc in 2003. Sinds 2015 verkoopt het bedrijf chocolade lucifers gemaakt van witte Belgische chocola. De woorden Perfect Match staan in de lucifers gedrukt. Als Marks & Spencer dit jaar met Valentine’s Day een vrijwel identiek product lanceert, schiet dat bij Flo in het verkeerde keelgat.

 

Als ze verhaal probeert te halen via de gebruikelijke kanalen, blijft het angstvallig stil. Reden voor haar om haar beklag te doen op Instagram.

Het bericht gaat viraal, zodat M&S alle zeilen moet bijzetten om de online storm te sussen. M&S laat via haar woordvoerder weten IP-rechten natuurlijk heel erg belangrijk te vinden. Choc on Choc is een fantastisch bedrijf en samen met M&S komt er een speciale lijn van chocolade producten rond Moederdag en Pasen.

Wijze les bij productlanceringen. Check eerst goed het ümfeld. Als er een klacht volgt, pak die direct snel en serieus op. Een bericht op social media kan een hele grote vlucht nemen.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje