Het heilige (reclame)vuur van de OLYMPISCHE SPELEN

Het heilige (reclame)vuur van de OLYMPISCHE SPELEN

Op 27 juli 2012 starten de Olympische Spelen in Londen. Tijd voor volop aanhakende activiteiten. Het IOC tracht dit natuurlijk tegen te gaan. Om die reden zijn vele variaties van het logo en de ringen geregistreerde merken.

Maar het medialandschap is inmiddels wel nadrukkelijk gewijzigd door de opkomst van social media. Om die reden zijn er speciale wetten in Engeland aangenomen rond merkgebruik in verband met de Spelen en zijn zelfs de ticketvoorwaarden nu aangepast. Foto’s, video’s en geluidsopnamen van de Olympische Spelen mogen niet worden gebruikt voor andere doeleinden dan voor privé- en huishoudelijke doeleinden. Tickethouders hebben geen toestemming om de beelden of geluiden uit te zenden of te publiceren, onder meer op social media en het internet in het algemeen. Het doel van de regels is, om te voorkomen dat mensen de beelden commercieel gaan gebruiken. In verband met de sponsorcontracten mogen atleten niet op de foto in combinatie met een merk van derden. Twitter verbiedt zelfs het gebruik van Olympische merken, zoals #London2012 op Twitter, door niet-officiële sponsors.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje