Slagzin als merk weer geheel terug – JUST DO IT versus JUST DO HET

Slagzin als merk weer geheel terug - JUST DO IT versus JUST DO HET

Slagzinnen als merk zijn weer helemaal hot. Na de uitspraak van het Europese Hof in de zaak VORSPRUNG DURCH TECHNIK, laten nu ook de Benelux autoriteiten van zich spreken.

In de Benelux heeft Nike zich recentelijk succesvol kunnen verzetten tegen de aanvraag van het logo JUST DO HET voor sportieve activiteiten en evenementen. De merken lijken teveel op elkaar en deze activiteiten zijn soortgelijk aan sportkleding/ schoenen. Voor deze diensten is het merk dan ook niet ingeschreven.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje