Monopoly – Drinkopoly- afbreuk reputatie bekend merk

Monopoly – Drinkopoly- afbreuk reputatie bekend merk

Drinkopoly is een bijzonder bordspel. Het doel is drinken met vrienden. Het spel is telkens een unieke ervaring, ‘omdat je de vorige keer gewoon niet meer herinnert’. Ook het logo refereert hieraan. Hierop zien we een drinkend stel, waarvan een persoon laveloos op de grond ligt. Als voor het logo DRINKOPOLY Europese bescherming wordt aangevraagd, start Hasbro (de producent van Monopoly) een procedure hiertegen.

De Europese merkautoriteiten gaan mee met de stelling dat Monopoly een bekend merk is. Omdat beide merken eindigen met OPOLY, zal de consument de link leggen naar Monopoly. Het gebruik van het merk DRINKOPOLY doet tevens afbreuk aan de reputatie van het bekende merk. Een spel dat juist ‘Misbruik’ van drank aanmoedigt, past niet bij het zorgvuldig opgebouwde imago. Gevolg: de aanvraag wordt geweigerd (maar het spel is nog wel gewoon te koop online).

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje