nieuwscategorie: ,

Vrijgave nieuwe domeinnamen in Duitsland – start voorinschrijving voor houders van Duitse merken – Sunrise fase gestart

wereldkaartje met landen

Duitsland is in Nederland nog altijd handelspartner nummer 1.Niet alle bedrijven die handel drijven op Duitsland, hebben in het verleden op tijd de .DE domeinnaam geregistreerd. Gelukkig lijkt er een alternatief op handen me de lancering door CentralNic van de nieuwe extensie .COM.DE. Bij de registratieprocedure kunnen merkhouders met voorrang de domeinnaam claimen.

Zoals gebruikelijk gaat de lancering van deze nieuwe extensie in stappen. De Sunrise fase voor merkhouders is inmiddels gestart en loopt tot 22 juli as. De merken moeten wel geldig zijn in Duitsland en exact hetzelfde zijn als de domeinnaam die met voorrang geclaimd wordt. Duitse bedrijven kunnen echter ook op basis van hun handelsnamen een domeinnaam claimen. Het systeem is niet wie het eerst komt, eerst maalt. Mochten er in deze fase meerdere gegadigden zijn, dan zal door loting de domeinnaam worden toegewezen

Na deze fase start de landrush fase (26 juli tot 26 augustus) waar iedereen die een .COM.DE domeinnaam wil registreren dit kan aangeven. Voor de houders van huidige .DE domeinnamen is er nog een extra fase ingelast. Deze loopt van 30 augustus tot 23 september. Houders met een .DE domeinnaam kunnen dan de .COM.DE domeinnaam claimen, maar die moet dan wel exact hetzelfde zijn (meerdere dan loten). Na 26 september is de registratie open voor iedereen op basis van wie het eerst komt, eerst maalt.

Voor merkhouders met handel op Duitsland de hoogste tijd om tijdig de domeinnaam in de eerste fase te laten vastleggen. Belangrijk is wel dat het merk waarop de claim gebaseerd is, geregistreerd is voor 30 juli 2010. Registreer tijdig, terughalen van een domeinnaam via arbitrageprocedures is namelijk altijd nog een stuk duurder en tijdrovender.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje