Actievere rol Facebook bij nepadvertenties
Het aantal Facebook gebruikers stond begin 2019 op 2,3 miljard. Daarmee is het medium een ideaal platform geworden voor adverteerders. Facebook verdient daar dan ook riant aan; afgelopen jaar bedroegen
Voor bedrijven is het online aanwezig en vindbaar zijn essentieel. Consumenten gaan steeds vaker zelf op zoek naar informatie zodat je als bedrijf hierop moet inspelen. Enerzijds is hierbij van belang de vraaag: hoe vindt de consument mijn website? Bij een zoekopdracht verschijnen er al snel 100.000 links naar relevante websites (de zogenaamde natuurlijke zoekresultaten). De consument zal misschien de eerste paar pagina’s bekijken, maar daarna stoppen. Een vermelding op de eerste pagina is daarom eigenlijk noodzakelijk. Maar hoe kom je daar te staan? Mag je hiervoor een bekend merk van de concurrent gebruiken als Google Adword om je eigen website beter vindbaar te maken op Internet? Of andersom, mag de concurrent dit zomaar doen. Gebruik van merken van concurrenten in Adword moet aan strenge eisen voldoen.
Een totaal ander aspect is natuurlijk het gebruik van de merknaam in domeinnamen. Mag een distributeur een domeinnaam registreren en gebruiken waarin een merk is opgenomen. Mag een concurrent een vergelijkbare domeinnaam (bijvoorbeeld met een tikfout of met de toevoeging onlinestore) registreren en gebruiken om op die manier consumenten te redirecten naar zijn eigen website? Domeinnaambewaking geeft hierover duidelijkheid (wie registreert wat).
Daarnaast speelt natuurlijk de online counterfeit een rol. Steeds vaker duiken namaak producten op, op Chinese websites als Alibaba tegen belachelijk lage prijzen. Daarnaast zijn er websites die op bestelling producten namaken. De route van de inbreuk verplaatst zich daardoor steeds meer naar de online wereld. De meeste veilingsites hebben adequate procedures bedacht om misbruik tegen te gaan. Op basis van de merk, model en auteursrechten is vaak een halt toe te roepen aan dergelijk misbreuk.
Het aantal Facebook gebruikers stond begin 2019 op 2,3 miljard. Daarmee is het medium een ideaal platform geworden voor adverteerders. Facebook verdient daar dan ook riant aan; afgelopen jaar bedroegen
AMS Neve maakt en verkoop audioapparatuur in het Verenigd Koninkrijk. Het merk 1073 is geregistreerd in de Europese Unie voor opnameapparatuur in klasse 9. AMS Neve start een rechtszaak bij
Dit voorjaar kwam RTL Nieuws met het bericht dat dossiers van duizenden kinderen in handen waren gevallen van derden. Bureau Jeugdzorg Utrecht had de naam gewijzigd in Samen Veilig Midden-Nederland.
Hout DieZijn Meubelmakerij (hierna het houtbedrijf) stelt in 2018 telefonisch benaderd te zijn door het bedrijf Trademark Office. Voor € 297,50 kon het hout bedrijf de domeinnaam registreren en
Afgelopen maand zijn de merken- en modellenjuristen van Abcor uitgeroepen tot Nederlandse experts op het gebied van Intellectuele eigendom. De week begon al plezierig met de nominate voor Trademark Law
Domeinnamen worden geregistreerd op basis van: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Hierdoor ontstond er een nieuw fenomeen: domeinnaamkaping. Snel domeinnamen vastleggen met namen van bekende mensen of
Positieve reviews zijn van groot belang. Om die reden lijkt het aantrekkelijk om als bedrijf/beheerder de waarheid een klein beetje te sturen. Mag je bijvoorbeeld een selectie maken in de
Na deel 1 (merken), deel 2 (ideebescherming), deel 3 (vormgeving en design)en deel 4 (reclame) is dit voorjaar deel 5 gelanceerd (online) van de eBook serie IE in Bedrijf, waar
Reviews zijn voor consumenten van groot belang. Op basis daarvan plaatsen consumenten opdrachten (denk maar aan booking.com, airbnb.nl en iens.nl). In een wereld vol met nepnieuws, is het natuurlijk niet
Picnic heeft zich in Nederland in een keer op de kaart gezet met de parodie op de Jumbo commercial met Max Verstappen. Zoals gehoopt en gewenst, ging de campagne viraal.
Bel ons: 071-5763116 of stuur een e-mail: info@abcor-ip.com
Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.
Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor
Frambozenweg 109-111
Postbus 2134
2301 CC LEIDEN
Tel: 071-5763116
Fax: 071-5768947
E-mail: info@abcor-ip.com
Bezoekadres Zuid Nederland
Spoorlaan 460
5038 CH TILBURG
Bezoekadres België
Rubensstraat 104/59
TURNHOUT 2300
Abcor is lid van de volgende branche- en kwaliteitsorganisaties: Benelux Vereniging van Merken- en Modellenrecht, International Trademark Association, Vereniging voor Reclamerecht.