Suitsupply – in strijd met goede smaak?

Suitsupply – in strijd met goede smaak?

In de nieuwe billboard campagne van Suitsupply zien we een man in pak die zijn hand legt op de borst van een andere man en in de andere uiting twee zoenende mannen. De reacties die de campagne oproept, doet denken aan de wereldberoemde reclame campagnes van Benetton met Oliviero Toscani. Op haar website geeft Suitsupply een statement die dit onderstreept. 'The Suitsupply spring ad campaign celebrates individuality and love. At Suitsupply, everyone can find their perfect fit, in clothing and in life, and we mean everyone. This is true to our brand and our culture. We are proud of who and what we stand stand for.´ Het zal mij niet verbazen als deze campagne wereldwijde de nodige prijzen binnensleept.

Maar niet iedereen is even blij met deze nieuwe campagne. Niet alleen bushokjes worden vernield, de campagne kan ook direct rekenen op een klacht bij de Reclame Code Commissie (de RCC). Deze zou in strijd zijn met de Christelijke normen en waarden. De campagne zou suggereren dat mannen bij het kopen van een pak gezoend kunnen worden door een andere man. De voorzitter van de RCC is hier snel klaar mee. Het afbeelden van mannen die homoseksueel zijn, is maatschappelijk geen probleem. Discriminatie naar seksuele voorkeur is niet toegestaan. Van een ontoelaatbare combinatie van bloot en erotiek is geen sprake. De klacht wordt afgewezen.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje