Suit Supply –sexistisch?

Suit Supply –seksistisch?

Ook dit jaar mocht de campagne van Suit Supply weer rekenen op de nodiger klachten bij de Reclame Code Commissie. De Abri campagne zou in strijd zijn met art 2 RCC (de goede smaak en fatsoen). Op de foto is een donkere vrouw in een topless korset te zien met de handen in haar zij. De foto is zo gemonteerd dat het lijkt of er twee minuscule mannen zittend van haar borsten afglijden. Klaagsters vinden het beeld “gewoonweg walgelijk”, “racistisch” en “seksistisch” (kinderen leren dat de vrouw een ondergeschikt seksueel object is).

In Nederland kan veel, dus Suit Supply voert verweer. De uitingen hebben een duidelijk humoristisch en absurdistisch karakter. Het College van Beroep is het hiermee eens. Het gebruik van een (schaars geklede) vrouw in reclame voor herenkleding is niet direct ontoelaatbaar. Het is duidelijk het hier om een fotomontage gaat. Niet duidelijk is hoe de mannen op de borsten zijn beland, wat zij daar doen en hoe zij dit ervaren. De pose van de vrouw, staat los van de mannen op haar lichaam. Door het absurdistische karakter van de foto is er geen sprake van een reële sitatie van misbruik van een vrouwenlichaam, de klacht wordt dan ook afgewezen. (Beeld: Abri Suit Supply)

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje