nieuwscategorie: ,

Olympische Spelen en de Officiële sponsors

De Olympische Spelen en de Paralympics hebben wereldwijd een mega groot bereik. Om die reden willen bedrijven graag in de slipstream meeliften. De officiële sponsors zijn van cruciaal belang voor het IOC. Het IOC geeft daarom deze sponsors een exclusief recht op het gebruik van haar symbolen.

De bedrijven mogen Olympische symbolen (zoals de vijf ringen) gebruiken in hun marketing en reclame, maar ook iconen uit Parijs die gekoppeld zijn aan de Spelen. Ze kunnen hun officiële betrokkenheid communiceren en hun producten en diensten promoten en een directe link maken naar de Olympische Spelen. De sponsors zijn in vier groepen ingedeeld.

Het belangrijkste verschil is de reikwijdte: waar wordt de campagne gebruikt (dus het geografische gebied) en de mediarechten. Worldwide Partners hebben wereldwijde exclusiviteit, Premium Partners hebben regionale rechten, Official Partners hebben nationale rechten, en Official Supporters hebben de meest beperkte rechten.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje