Picnic is hiertegen (met succes) in beroep gegaan. Het Hof heeft de eis alsnog afgewezen. Reden: het is overduidelijk dat het hier om een look-a-like gaat. Niemand zal denken dat het hier om Max Verstappen gaat of dat hij dit ondersteunt. Er is een kans dat de zaak naar de Hoge Raad gaat, want bij een portret hoeft het niet persé om de persoon zelf te gaan. Het moet gaan om een herkenbare weergave (dus wij verwachten een vervolg- cassatie bij de Hoge Raad).
Volgens het Hof is daarnaast het gebruik van een look-a-like niet onrechtmatig voor Max (dat is mogelijk anders voor de Jumbo). Reden: Max wordt niet aangetast in zijn eer en goede naam, reputatie, de uiting is niet beledigend en hij lijdt geen schade (want hij kan niet werken voor de concurrent). Voor iedereen is het zonneklaar dat het om een parodie gaat en niemand zal denken dat hij de diensten van Picnic ondersteunt. Gevolg, de eis wordt alsnog afgewezen.
De vrijheid van meningsuiting (om reclame te mogen maken) wint het dit keer. Voor reclamemakers een verbreding om aan te haken bij BN’ers.