Diesel campagne te aanstootgevend – herdruk verboden

Diesel Campagne

De nieuwe Diesel campagne heeft in Engeland de tongen los gemaakt. De posters zijn onderdeel van de campagne ‘Be stupid’- ‘Smart may have the brains, but Stupid has the balls’. Diesel bekend om haar controversiële campagnes, wilde in deze campagne een onverwacht en sterk beeld geven van de vrouwelijkheid. Op de eerste is een vrouw te zien die haar blote borsten toont voor een veiligheidscamera. Op de tweede poster fotografeert een vrouw  van haar eigen genitaliën.

De Engelse Media Regulator (broertje van de ReclameCodeComissie) heeft inmiddels al 33 klachten ontvangen. De Media Regulator is bevoegd om klachten met betrekking tot reclame te behandelen. Inhoudelijk wordt in de klachten gewezen op het aanstootgevende en ongepaste karakter van de campagne dat wederom tot asociaal gedrag zou aansporen.  Dit geldt met name voor kinderen.

Het verweer van Diesel  mocht niet baten. Het alternatieve sterke beeld van vrouwelijkheid was onvoldoende en ook het nobele feit om het ongebreidelde cameratoezicht aan de kaak stellen was niet voldoende om deze fotografie te rechtvaardigen. Gevolg de twee posters mogen in Engeland namelijk niet meer gedrukt worden.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje