Hoewel de beide muzieksterren dus goede ouders blijken te zijn, zijn ze slechte merkhouders. In Amerika is het gebruik van een merk namelijk van levensbelang. Zonder gebruik, komt het merk namelijk te vervallen. Daarnaast is het in Amerika frauduleus wanneer je een merk registreert zonder een intentie dit ooit te gebruiken. Bij aanvraag van merken, die je zelf nog niet gebruikt, hoort dan ook altijd een intent to use verklaring. Beyonce en Jay-Z zullen deze verklaring ook hebben ingediend bij hun merkaanvraag. In de media geven ze nu aan het merk niet te gaan gebruiken, waarmee ze feitelijk aangeven dat ze dus frauderen. Een derde zou dit tegen hen kunnen inroepen in een mogelijke zaak.
In de toekomst gaat het koppel waarschijnlijk toch voor de bijl. Zij zullen uiteindelijk toch moeten bewijzen dat zij het merk hebben gebruikt. Is er geen bewijs dan zal de aanvraag onmiddellijk worden doorgehaald. Daarnaast kunnen zij (in theorie) een fikse boete verwachten omdat zij zelfs geen intentie tot gebruik hadden en dus fraudeerden. Derden kunnen dan het merk BLUE IVY CARTER registreren en ermee aan de slag gaan.
In Nederland heeft onlangs Willem Holleeder zijn naam als merknaam in laten schrijven. In Nederland is het wel mogelijk om een merk te registreren ook als er geen intenties zijn om het te gaan gebruiken. Wel is het zo dat wanneer een merk 5 onafgebroken jaren niet wordt gebruikt, iedere belanghebbende het verval van het merk kan inroepen. Verschil met de Verenigde Staten is dat iemand dus actie moet ondernemen en dat er geen sprake van fraude is. De merkenwereld is soms een vreemde plek waar het lijkt dat welwillende ouders crimineel bezig zijn, terwijl een (ex)crimineel die exact hetzelfde doet volledig in zijn recht staat.