Verbod op SPA SECRETS van Kruidvat

Verbod op SPA SECRETS van Kruidvat

Spa Monopole heeft van de overheid de exclusieve vergunning gekregen om de natuurlijke waterbronnen en thermale baden in Spa te exploiteren. Het bedrijf heeft het merk SPA geregistreerd voor een breed scala aan producten waaronder bronwater en cosmetica producten. Als Kruidvat onder de naam SPA SECRETS, SENSE OF SPA, ZOUTSCRUB SPA en SEL DE GOMMAGE SPA een lijn cosmetica en verzorgingsproducten lanceert, maakt SPA Monopole daartegen bezwaar.

Kruidvat wil de producten blijven verkopen en start zelf rechtszaak. De insteek is dat het woord SPA synoniem is voor een wellness centrum. SPA verwijst dus naar de plek waar de producten worden gebruikt. Dit is beschrijvend gebruik en iedereen zou dit vrij mogen gebruiken. De rechter is het daar niet mee eens. SPA is wel beschrijvend voor een welness centra maar niet voor cosmetica en verzorgingsproducten. In de Kruidvat merken neemt SPA een prominente plaats in (o.a. door kleurgebruik/ formaat). Hierdoor kan de consument een link leggen met het bekende SPA merk. Gevolg: inbreuk. Het merk SPA SENCE (van Kruidvat) is nietig en de producten mogen niet langer verkocht worden op straffe van 250,- per handeling.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje