Poppers zijn geen parfumgeurtjes                                                                        

poppers parfums
Wat zijn de gevolgen als een merk niet wordt aangevraagd voor de juiste producten? Funline verkoopt poppers (als eindproduct) onder het merk JUNGLE PREMIUM aan consumenten.

Poppers zijn kleine flesjes met een vloeistof erin, waar je aan ruikt/niet drinkt. Mensen gebruiken dit om zich losjes, opgewonden of juist relaxed te voelen tijdens het uitgaan of tijdens seks. Het merk is onder andere geregistreerd voor chemische preparaten en geurtjes die de seksuele activiteit stimuleren en die niet bestemd zijn voor medische en/of farmaceutische doeleinden (voor producten in klasse 1 en 3). Ik vermoed dat een concurrent het merk onderuit wilde halen, want er wordt een procedure gestart omdat het merk niet normaal wordt gebruikt. Funline overlegt veel bewijzen van gebruik voor poppers. Echter, poppers vallen in klasse 5 onder medische en farmaceutische producten en daar is het merk niet voor aangevraagd. Gevolg: het merk JUNGLE PREMIUM wordt doorgehaald. Belangrijke les: laat je merken door een erkende merkengemachtigde aanvragen. Die is jarenlang opgeleid in hoe je het beste een merkenclaim moet indienen. Voorkom dat je uiteindelijk met lege handen staat.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje