Logo polo en bikepolo overeenstemmend

Logo polo en bikepolo overeenstemmend

Polo te paard wordt al sinds de klassieke oudheid gespeeld. Het Amerikaanse bedrijf Ralph Lauren gebruikt het beeld als logo voor haar kledinglijn. Echter, er zijn meer vormen van polo, zoals bikepolo. Deze sport (bedacht in 1891) beleeft met de lancering van hardcourt bikepolo in 2000 een ware revival. De sport wordt vooral in steden gespeeld op tennis- en basketbalveldjes. Chunk is een Engels kledingmerk van de firma FreshSide, met als logo een bikepolospeler. Als hiervoor Europese merkbescherming wordt aangevraagd, maakt Ralph Lauren hiertegen bezwaar

De Europese merkautoriteiten vinden de merken echter niet overeenstemmend. Het zijn namelijk twee totaal verschillende sporten. Als Ralph Lauren in beroep gaat, krijgt zij bij het Europese Gerecht haar gelijk. Bij de consument zal de totaalindruk blijven hangen en die let niet op de (kleine) verschillen. De fietser is afgebeeld in een vergelijkbaar perspectief en heeft net zoals bij Ralph Lauren de stick in de lucht om de bal een mep te geven. De merken zijn daarom wel overeenstemmend. Inmiddels heeft FreshSide een aangepast logo laten vastleggen van twee fietsende polospelers die naar elkaar toerijden. Ralph Lauren heeft hiertegen geen bezwaar gemaakt.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje