Een fris groen flesje met een groen etiket, wit midden gedeelte en met toevallig daarboven in het midden een rode ster. Een onderscheidende vormgeving die het bier een eigen gezicht moest geven in de markt, echter een gezicht dat wel verdacht veel lijkt op de vormgeving van de marktleider Heineken. Heineken was dan ook niet amused en onder dreiging van een kort geding starten er direct gesprekken om te zien of de zaak nog te schikken is. Olm besluit daarna snel water bij de wijn te doen en de vormgeving aan te passen.
Een zeer verstandig besluit, mede gezien de recente rechtspraak over de beschermingsomvang van bekende merken. Ook etiketten of onderdelen op een etiket kunnen een merk zijn. Dat is tevens het geval met de vormgeving en elementen in het etiket van Heineken. Overname van deze of andere dominante delen in een vergelijkbaar etiket voor een concurrerend product is dan ook niet echt verstandig (en eigenlijk onbegrijpelijk want dan weet je dat je een kort geding kunt verwachten ).
Partijen hebben de zaak dan ook bijzonder snel in onderling overleg geschikt. Olm krijgt zes weken de tijd om alles aan te passen. Voor Olm absoluut de allerbeste uitkomst in dit conflict en voor verzamelaars ook leuk want zo krijgen ze nog de kans om dit collectors item tijdig aan te schaffen.