Deadmau5 – Disney, overeenstemmende logo’s: 1 – 1

Deadmau5 – Disney: 1 - 1

De Canadees Joel Thomas Zimmerman, beter bekend als DJ Deadmau5, ligt sinds kort met Disney in de clinch over zijn logo. Al ruim tien jaar staat de DJ op het podium met een bijzonder hoofddeksel; een ronde LED-helm met twee grote oren. Het overeenstemmende logo is inmiddels in vele landen (waaronder de Europese Unie) geregistreerd voor een breed scala aan producten, zoals entertainmentdiensten, BMX fietsen, tassen, kleding, speelgoed, drank en voedsel. Tegen de recente aanvraag van het logo in Amerika maakt Disney opeens bezwaar. Het logo lijkt teveel op het beeldmerk van Disney uit 1999, een silhouet van het hoofd en de oren van Mickey Mouse, ook geregistreerd voor heel veel producten. Het gebruik door Deadmau5 zou de activiteiten van Disney schaden.

Deadmau5 lijkt er niet aan te denken om de strijd op te geven en slaat nu met gelijke munt terug (wat wel vaker gebruikelijk is in Amerika om zodoende op een schikking aan te sturen). Aan zijn drie miljoen fans twitterde Deadmau5 dat Disney inbreuk maakt op zijn intellectuele eigendomsrechten. In de Disney Re-Micks cartoon wordt namelijk zijn nummer Ghost ‘n’ Stuff gebruikt en daar heeft hij Disney nooit toestemming voor gegeven. Disney wordt verantwoordelijk gehouden voor alle geleden schade. Volg Deadmau5 op Twitter voor het laatste nieuws in deze rel.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje