Baby Gaga moedermelk ijs aanhakend bekend merk/ persoon

Baby Gaga moedermelk ijs aanhakend merkgebruik bij bekend merk/ persoon

In Londen is een restaurant gestart met de verkoop van ijs gemaakt van aanleverde moedermelk. Zolang er voldoende aanvoer is, blijft het ijs op de lijst staan. Moedermelk is gezond, dus ijs ook. Prijs navenant, namelijk ca 23 euro per porti. Het ijs wordt verkocht onder de naam Baby Gaga. Benieuwd wat onze Lady Gaga daarvan vindt.

Baby Gaga ijs is ijs gemaakt van moedermelk gemengd met Madagaskisch vanille ijs en wat citroen. De moedermelk komt van vijftien jonge moeders die tegen betaling melk leveren. Er zijn geen speciale Engelse wetten die gebruik van moedermelk verbieden. Wel wordt de melk natuurlijk eerst volledig gecheckt op kwaliteit. Victoria Hiley leverde de eerste 3 liter, voldoende voor de eerste 50 porties. 

 

Het ijs wordt door een verklede Baby Gaga serveerster geserveerd in een Martine glas. Het ijs wordt met vloeibare stikstof overgoten en samen met een cracker. Op verzoek wordt het gemend met whisky of een andere cocktail. 

 

Bedenker Mat O’Conner is overtuigd van het succes. “De afgelopen 100 jaar is er niets interessants gebeurd op het gebied van ijs. Sommige zullen er van gruwelen, maar het is eigenlijk puur natuurlijk materiaal. Het wordt hoog tijd dat mensen is anders gaan denken over ijs”. Op de eerste dag van de lancering was het ijs uitverkocht en waren de reacties fantastisch.

 

Benieuwd wat onze wereldster Lady Gaga hier van vindt. Een kleine check in het merkenregister laat zien dat LADY GAGA haar rechten heeft proberen af te schermen door de naam als merk te laten registreren. Sommige artiesten doen dit heel breed, Lady Gaga heeft het vrij beperkt gedaan tot entertainment, CD’s en drukwerk maar daarnaast ook kleding en juwelen.

 

De registraties zijn laat ingediend (pas in 2010) en sommige “fans” waren wat sneller. Een van de registraties is namelijk van een rozenkweker in Nederland. Deze registratie is niet aangevallen door Lady Gaga, dus dat biedt mogelijk perspectief voor onze Londense ijssalon.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje