Goudaankoop.nl manipulatie reviews

Goudaankoop.nl manipulatie reviews

Positieve reviews zijn van groot belang. Om die reden lijkt het aantrekkelijk om als bedrijf/beheerder de waarheid een klein beetje te sturen. Mag je bijvoorbeeld een selectie maken in de berichten die te zien zijn?

Bij de Reclame Code Commissie speelde deze vraag. Op de site goudaankoop.nl zijn uitsluitend positieve reacties te vinden over het bedrijf (249 stuks). De toon is daarbij soms overdreven zoals: ‘Ben nog steeds een beetje trillerig van het hoge bedrag welke ik, tegen verwachting in, gekregen heb.’. Niet een van de recensies is negatief en dat is vreemd want klaagster heeft zelf een negatieve review geplaatst, maar die was na een week al weer verdwenen.
Volgens klaagster manipuleert het bedrijf de recensies. De recensies zijn allemaal in dezelfde stijl geschreven en nergens staat een spelfout. Volgens de adverteerder is zijn site gehackt in 2016 waardoor de referentiepagina niet meer werkt en hij hier ook niet meer bij kan komen. De voorzitter van de RCC acht dit hele verhaal onaannemelijk en gaat ervan uit dat de adverteerder de referenties zelf heeft opgesteld. Hierdoor wordt een vertekend beeld gegeven en dat is in strijd met de Nederlandse Reclame Code.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje