GAME OF THRONES – DÖNER

GAME OF DONNER - GAME OF THRONES
Game of Thrones is één van de meest populaire series van HBO. Sinds de lancering in 2011 heeft de serie aan populariteit gewonnen, met als gevolg 159 Emmy nominaties (waarvan 59 gewonnen) en volgens het Guinness World Record de “Most Emmy Award drama series”. Naast de serie is er ook een hele lijn merchandise uitgerold en wordt het merk ook volop in licentie gegeven aan anderen (bijvoorbeeld voor reizen langs de locaties). Voor het gemiddelde publiek is Game of Thrones dan ook een merk geworden, een herkomstaanduiding die gelinkt is aan de serie ook al wordt het gebruikt voor andere producten.

Als het logo Game of Döner wordt aangevraagd voor onder andere restaurantdiensten, maakt HBO hiertegen terecht bezwaar. Beide merken beginnen met GAME OF en de D en T hebben beide een horizontale streep. Het aangevraagde logo heeft een draak, wat niets te maken heeft met restaurantdiensten, maar wel een link legt naar de serie waar draken een belangrijke rol in spelen. Omdat Game of Thrones een sterke reputatie heeft en gezien alle merchandising en licenties, zal de consument een link leggen naar de serie. Een duidelijke vorm van aanhaken zonder hiervoor een vergoeding te betalen. Het merk wordt terecht geweigerd.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje