Tour de France eindelijk van start

De Tour de France is een van de bekendste wielerspektakels ter wereld. Logisch dat de organisatie hierachter (STF) niet alleen de naam TOUR DE FRANCE heeft vastgelegd als merk, maar ook allerlei andere uitingen (logo’s, de bolletjestrui et cetera). STF probeert al jaren aanhakend gebruik aan te pakken, maar vaak zonder succes.

De Tour de France is een van de bekendste wielerspektakels ter wereld. Logisch dat de organisatie hierachter (STF) niet alleen de naam TOUR DE FRANCE heeft vastgelegd als merk, maar ook allerlei andere uitingen (logo’s, de bolletjestrui et cetera). STF probeert al jaren aanhakend gebruik aan te pakken, maar vaak zonder succes. Eerdere rechters hebben namelijk bepaald dat het merk Tour De France een bekend merk is, maar alleen voor wielrennen. Dat is wat vreemd, want bekende merken hebben juist een bredere bescherming dan waarvoor ze worden gebruikt om aanhaken tegen te gaan. 

De Franse Hoge Raad heeft bepaald, in het kader van een procedure tegen het merk Tour  De France à la Rame (een roeirace), dat de Tour de France een bekend merk is. Die bekendheid is zo groot dat vrijwel iedereen in Frankrijk het merk kent. Om die reden gaat de bekendheid verder dan alleen het wielerevent. Gebruik van de naam Tour de France à la Rame kan tot verwatering leiden van het bekende merk Tour de France. Met dit besluit kan de Tour de France eindelijk van start gaan om haar rechten ook te handhaven.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje