nieuwscategorie:

Adidas: blote borsten en sportbh’s

Adidas: blote borsten en sportbh’s

Adidas stelt in een campagne voor haar sportbh’s dat borsten niet allemaal hetzelfde zijn. Adidas heeft hiervoor oog en lanceert een nieuwe lijn sportbh’s met wel 43¬ verschillende maten. Visueel wordt dit ondersteund door verschillende vrouwenborsten weer te geven (op Twitter met 24 verschillende borsten en op posters met 62 borsten en de pay-off: ‘The reasons we didn’t make just one new sports bra’).

 

De campagne ging viraal en al snel volgen er klachten bij de ASA (Advertising Standards Agency, de Engelse Reclame Code Commissie). Het gebruik van borsten is nergens voor nodig, seksualiseert het vrouwelijk lichaam en de posters zijn schadelijk, want ze kunnen door kinderen worden gezien.

ASA gaat hier deels wel en niet in mee. Gebruik van de borsten heeft een doel, het laat de diversiteit zien, maar pas in de tekst wordt het verband gelegd met de bh’s.

Kinderen kunnen de uitingen ook zien. De huidige uitingen zijn daarom ongepast en kunnen aanstoot veroorzaken. De ASA uitspraak gaat dus meer om de media die gekozen zijn (ongerichte e-mails/ banners/ twitter berichten) en niet zo zeer om de campagne zelf.

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje