Afgedankte ezels en tere kinderzieltjes

Afgedankte ezels en tere kinderzieltjes

Op TV zijn de meest afgrijselijke beelden te zien en in spelletjes is geweld en agressie niet ongebruikelijk. Toch zijn er vrij strenge regels om de tere kinderziel niet in aanraking te laten komen met de ruwe werkelijkheid.

Sinds 2016 zendt Donkey Sanctuary een commercial uit over het leed en de slechte leefomstandigheden van werkezels. Zo maken we kennis met ‘Monu’, een werkezel met een gebroken poot, die desondanks gewoon een zware last naar boven moet sjouwen.

Dit voorjaar wordt er een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie. De kinderen van de klager waren volledig overstuur toen zij tijdens de schaatswedstrijd met de gruwelijke beelden werden geconfronteerd. Hier is sprake van emotionele chantage om fondsen te werven. De commercial is in strijd met de goede smaak (art 2 NRC) als jonge kinderen dit zien.

Het College is het hier uiteindelijk mee eens. De beelden zijn dusdanig intens en schokkend dat deze niet geschikt zijn voor kinderen. De commercial mag niet meer voor 20.00 uur worden uitgezonden. (Bron beeld: Donkey sanctuary TV spot YouTube.)

Over Abcor

Abcor is gespecialiseerd in het aanvragen van merken- en modelrechten. Dit doen wij in de wereldwijd voor zowel het MKB als internationale bedrijven, maar vaak start alles met een eerste Benelux aanvraag. Doel is de klant te ontzorgen en daarom verzorgen we alle stappen, van eerste advies wat aan te vragen en hoe tot aan de registratie.

Naast het aanvragen van merken, beheren wij ook de portefeuilles voor onze klanten. Wij zorgen ervoor dat merken op tijd worden vernieuwd, dat de juiste organisaties worden betaald (gezien de vele frauduleuze bedrijven) en ondersteunen wij onze klanten bij kwesties.

Daarnaast zijn we sparringpartner van onze klanten bij nieuwe producten en hoe nieuwe ideeën vorm te geven en te claimen.

Onze diensten

Nieuwsbrief: Abcor’s ABC-tje

Een korte introductie tekst over de nieuwsbrief waarin je uitlegt wat het is. Hoe je direct de nieuwste editie kunt lezen en hoe je je kunt abonneren. En klik hier voor alle nummers.

Oa. in dit nummer:
• EUIPO vs Mora TV: weigering geluidsmerk
• Jägermeister vs Alte Heiler: stop Russische copycat
• Stichting Nederlandse Top 40: gericht op Benelux?
• Tijdschrift HART vs Hermitage: soortgelijkheid
• Monique Granneman: nieuwe partner Abcor

Meld u aan voor Abcor's ABCtje